R & D vooruitblik: Auto Scan Spectrofotometer FD-9

Nieuwegeijn, Januari 2015

Konica Minolta ontwikkeld de FD-9, de werelds snelste Auto Scannende spectrofotometer. Brengt een verhoogde nauwkeurigheid in kleurenbeheer voor gebruikers in de Grafische industrie

Marktlancering verwacht in de zomer van 2015

Konica Minolta, Inc. (Konica Minolta) bericht de ontwikkeling van de FD-9, ’s werelds snelste*1 scannende spectrofotometer die geschikt is voor het meten van een standard kleurkaart, alom gebruikt in de print industrie voor profilering van de printers. Dit model wordt geïntroduceerd in de zomer van 2015. Met herstel en kalibratie services bereikbaar over de 5- bedrijven centra geografisch gunstig gelegen over de gehele wereld.

Belangrijkste kenmerken

1. Mogelijkheid om tegen de allerhoogste snelheid ter wereld1 een kleurkaart in te lezen en een profiel te creëren (in ongeveer 4 minuten*2). De automatische kleurmeting van de FD-9 kan de tijdsduur voor het scannen van kleurkaarten aanzienlijk verkorten, voorkomt operator fouten tegen de hoogst mogelijke nauwkeurigheid.
  2. Gebruikersvriendelijk LCD scherm
    Het LCD scherm op de FD-9 geeft toegang tot gebruikers set-up functies, bediening functies en monitoringfuncties met grote eenvoud.
  3. Network connectiviteit
    De Fd-9 kan in een netwerkomgeving gebruikt worden om zo meerdere printers van de verschillende fabrikanten te profileren.

Konica Minolta is een toonaangevend bedrijf in de wereldwijde print industrie met sterke aanwezigheid in licht print productie technieken zoals de hoge kwaliteit en hoge productiviteit bizhub PRESS digital print systemen en andere hoge-performante instrumenten. De FD serie spectrofotometers vormen een onderdeel van de totaal oplossingen en efficiëntie in werkprocessen die geboden worden aan de klanten in deze printindustrie.

Het nieuwe FD-9 model bevat de Konica Minolta’s state-of-the-art optische meet en beeldverwerking technologie. Dit brengt een grotere nauwkeurigheid, gebruiker ervaring en efficiëntie voor kleurbeheerprocessen in de print industrie. Het bedrijfsbrede –wereldwijde- servicenetwerk helpt de klant om de tijd en kost om deze technologie goed werkend te houden. De diensten worden geboden vanuit de vijf support centra (Japan, Noord Amerika, Europa, China en Azië).

Gedreven door de merkwaarden “Giving Shape to Ideas,” blijft Konica Minolta streven en werken aan een maximale klanten tevredenheid. Continue versterking van haar zakelijke waarden door het aanbieden van hoogwaardige producten en oplossingen die precies zijn afgestemd op de behoeften van de klant evenals de toegevoegde waarde ervoor.

*1: Onder auto-scanning colorimeters die gebruikmaken van de spot meet methode per 13 januari 2015.
*2: Benodigde tijd om een A3-formaat kaart te scannen met 47 kolommen en 32 rijen van 6x6mm patches.

Speciale website voor de FD-9

Over Konica Minolta Sensing Europe B.V.:
Konica Minolta Sensing Europe B.V., een onderdeel van Konica Inc Japan is een toonaangevende leverancier van meet-oplossingen voor toepassingen op het gebied van Kleur & Vormgeving, Lichtmeting. Konica Minolta Sensing Europa bedient de industrie in de EMEA-regio met vestigingen en distributeurs in meer dan 30 landen. Afgeleid van onze state-of-the-art optische en beeldverwerking technologieën levert Konica Minolta Sensing meetoplossingen die helpen in de verbetering van kwaliteitscontrole en ondersteuning bij R & D in een breed scala van industrieën.

Onze kleurmanagement oplossingen zijn van essentieel belang bij de controle en bewaking van de kwaliteit in veel industrieën, zoals automobiel, coatings, plastic, bouwmaterialen, voedsel, chemie en farmacie. In het innovatieve gebied van Light & Display-technologie zijn de Konica Minolta Colour analyzers uitgegroeid tot een industrie "standaard"-positie. Konica Minolta Sensing zal blijven innoveren, met behulp van de nieuwste technologie zal Konica Minolta Sensing oplossingen blijven leveren die voldoen aan de steeds veranderende behoeften op diverse terreinen.