Konica Minolta introduceert de CA-410

Een kleuranalysator voor het meten van displays met OLED schermen die worden gebruikt in smartphones, tv’s, auto’s

Om productiviteit te verbeteren en om de volledige grafische weergave van evoluerende schermen te benutten

Nieuwegein, november 2017

Konica Minolta, Inc. heeft aangekondigd de CA-410 te lanceren, een kleuranalysator die is ontworpen voor het meten en corrigeren van geavanceerde weergavetechnolo-gie zoals OLED-schermen.

De CA-410 is een optisch meettoestel dat wordt gebruikt voor inspectie en aanpassing van de witbalans en gamma op productielijnen voor het produceren van tv's, smartphonescher-men, enz. Als opvolger van de CA-310 biedt de CA-410 nu een zeer snelle en uiterst nauw-keurige meting van displays met een hoger dynamisch bereik (HDR), zoals met OLED-technologie.

Belangrijkste eigenschappen

1. Gegarandeerd nauwkeurig luminantie meetbereik, 25 maal groter dan het voorgaande model, voor hoge kwaliteit HDR displays
Als gevolg van een drastische toename van de communicatiesnelheid is de vraag naar beelden en video's van een hogere kwaliteit m.n. onder smartphonegebrui-kers toegenomen. Als reactie hebben de fabrikanten de ontwikkeling van hoge re-solutie schermen met verbeterd contrast en kleurweergave, zoals HDR displays, versneld. Fabrikanten van deze schermen hebben een kleuranalysator nodig met een breed meetbereik, van extreem lage tot hoge helderheid.

De CA-410 beschikt over verbeterde sensorcircuits die een gegarandeerd nauwkeurig lu-minantie meetbereik realiseren van 0,001 tot 5000 cd/m2, 25 keer groter dan het vorige model. Dit verhoogde meetbereik helpt fabrikanten de kwaliteit van beeldschermen met een hoge resolutie te regelen en te verbeteren, waardoor smartphones en tv's afbeeldingen en video's van hogere kwaliteit kunnen weergeven.

2. Snellere meetsnelheden om de productiviteit te verbeteren
De CA-410 kan extreem lage lichtsterktes van 0,001 cd/m2 in één seconde meten, snel genoeg voor integratie in productieprocessen. Verbeterde sensorfuncties en CPU-berekeningssnelheid verminderen de meettijd met 30%, waardoor de tijd van het gammacorrectieproces in de productielijn wordt verkort en de productiviteit wordt verhoogd.

3. Gemakkelijke integratie in geautomatiseerde processen in het Digitale Fabricage tijdperk
Ontworpen om eenvoudig in geautomatiseerde productieprocessen te worden geïnte-greerd, kan de CA-410 zonder handmatige invoer worden bediend. Het systeem kan ook worden geconfigureerd met behulp van een directe verbinding van de meetsonde met de computer.

* 1: Witbalans is het proces waarbij de lichtintensiteitsratio van het licht in de drie primaire kleuren - rood, groen en blauw - wordt aangepast voor een nauwkeurige reproductie van wit.

* 2: Gamma is een maat voor de tonale respons. Gammacorrectie zorgt ervoor dat de helderheid en kleur van de zwart-witte halftoon natuurlijker en vloeiender voor het oog lijken.

* 3: Gebaseerd op gamma meetsimulatie vergeleken met CA-310 onder testomstandigheden van Konica Minolta (voor 64 metin-gen). Dit is exclusief de opstarttijd en wachttijd van het display

Download Persbericht (PDF)

Als onderdeel van SHINKA 2019, het Business Plan voor de middellange termijn zoals aangekondigd door Konica Minolta in 2017, zet het bedrijf zich in om zijn strategieën gelijk-tijdig in drie bedrijfsdomeinen uit te voeren - kernactiviteiten, groeiondernemingen en nieu-we bedrijven - in zijn Industrial Optical System Business, die de Sensing Business van het bedrijf combineert met zijn andere bronnen.

In de core business voor detectie wil Konica Minolta voor producten voor het meten van licht een groter marktaandeel veroveren door in te spelen op de groeiende vraag naar OLED-schermen en andere marktveranderingen en voor producten voor het meten van kleuren door nieuwe producttoepassingen te ontwikkelen voor de auto, voedsel en bouw-materialenindustrieën.
In antwoord op de toenemende automatisering in de productie en het groeiend belang van databenutting, is de bedrijfsstrategie erop gericht om de visuele oppervlakte-inspectie technologie van Radiant, een bedrijf dat door Konica Minolta in 2015 is verworven, te com-bineren met bestaande optische meettechniek om turnkey in-line inspectie systemen te verzorgen om zodoende een hoge toegevoegde waarde en high-profit business tot stand te brengen.

Voor nieuwe klanten maakt Konica Minolta gebruik van zijn technologie voor waarneming en beeldanalyse om producten met hoge toegevoegde waarde te maken die klaar zijn voor de volgende generatie in drie categorieën: digitale productie, oplossingen voor kwali-teit van leven en oplossingen voor statusmonitoring.

Konica Minolta zal blijven evolueren zodat het beter kan inspelen op de behoeften van niet alleen zijn klanten in de maakindustrie maar ook voor eindgebruikers en kwaliteitspro-ducten kan aanbieden ten behoeve van de samenleving.

Over Konica Minolta Sensing Europe B.V.
Konica Minolta Sensing Europe BV, onderdeel van Konica Minolta Inc. Japan, is een toonaangevende leverancier van meetoplossingen voor toepassingen op het gebied van kleur, vormgeving en lichtmetingen. Konica Minolta Sensing Europe bedient de sector in meer dan 30 landen in de EMEA-regio met vestigingen en gekwalificeerde distribu-teurs. Onze meetoplossingen van Konica Minolta Sensing zijn afgeleid van onze ultra-moderne optische- en beeldverwerkingstechnologieën en helpen de kwaliteitscontrole te verbeteren en ondersteunen R&D in een breed scala van industrieën. Onze oplossingen voor kleurbeheer zijn essentieel voor het regelen en bewaken van de kwaliteit op veel gebieden van de productie, zoals de automobielindustrie, coatings, kunststof, bouwmate-rialen, voedsel, chemicaliën en farmaceutica. Op het gebied van Light & Display-meettechnologie, kunnen Konica Minolta Colour Analyzers genieten van een "industrie-standaard" positie.

Meer informatie over het bedrijf vindt u op www.konicaminolta.eu/measuring-instruments

Contact details:
Konica Minolta Sensing Europe BV